japanolog
Z Japonska zamířil do Curychu, pokračoval s japonštinou a začal se učit čínsky. Po návratu píše pro kulturní rubriku Lidových novin. Roku 1980 odešel na volnou nohu a živil se jako koordinátor pro japonské televizní týmy natáčející v ČR. Na základě povídek Woodyho Allena vytvořil divadelní scénář Tenhleten Manhattan, scénář k muzikálu Má férová Josefína, Láska je fata morgána a scénář k muzikálu o Marlene Dietrichové.
Povahu Japonců charakterizuje: „Jsou strašně milí a pracovití. Samozřejmě, že mají i své zlozvyky. Umějí pomlouvat a vytvářet místní fámy. Jsou ale hlavně komunitou, která své vzájemné soužití vnímá strašně poctivě a vážně. Také ale mají své individuální pocity a umějí žít samostatně. Komunita je na jejich žebříčku nad potřebami jednotlivce. To je největší rozdíl proti životu v Evropě.“
Zvládá bravurně exotické jazyky, předvede japonštinu i čínštinu. Zemi vycházejícího slunce miluje, rozumí odlišné mentalitě a působivým rituálům, odhalí i fenomén kamikadze. K cestě na východ inspiruje i vás!
Je bývalým členem folkové skupiny Máci, členem trampské skupiny Hop Trop a kapelníkem své skupiny Samson a jeho parta.
Žil dobrodružně se kmeny Himbů a Křováků, pomáhal po tsunami na Srí Lance, poznal pralesy Amazonie, Nové Guineje i Bornea, Austrálii, Mexiko, Peru, Bolívii…
Vždy svá, originálně výstřední a upřímná. Miluje staré věci, ráda hraje a zpívá, ale zásadně netančí.
Původně architekt, horolezec a humanista. Umění Feng Shui se věnuje od roku 1997, kdy jej zaujala možnost léčit prostor a lidi ve vzájemné souvislosti.