Igor Chaun

režisér

Režisér Narodil se v Praze jako syn Evy Chaunové a hudebního skladatele a malíře Františka Chauna. Od roku 1983 působil čtyři roky ve Filmovém studiu Barrandov jako asistent režie. Podílel se na celovečerních filmech a seriálech včetně mezinárodních koprodukcí po boku režisérů Karla Steklého, Karla Smyczka, Antonína Moskalyka, Edouarda Molinara nebo Jesuse Garcii de Duenas.

V roce 1987 se dostává na pražskou Filmovou akademii, katedru scenáristiky a dramaturgie. V polovině studií přichází protikomunistická sametová revoluce, Chaun se aktivně zapojuje a stává se tiskovým mluvčím Studentského stávkového výboru. Politickému tématu se věnuje ve čtyřdílné Léčbě Klausem z roku 1991, zobrazující touhu československé společnosti po ekonomické a myšlenkové proměně.

Černý humor uplatňuje jako spoluautor a režisér satirického televizního pořadu Česká soda. Ve druhé polovině 90. let se Igor Chaun v důsledku zabývání se východními filozofiemi orientuje především na cestopisné a mystické dokumenty z cest po Asii. Postupně tak vznikl dvoudílný Skutečný svět? z roku 1996 (Thajsko, Srí Lanka) a především tříhodinová Cesta do Indie z roku 1999, ve které Chaun mapuje lidskou potřebu duchovního hledání i své setkání s tibetským dalajlamou a americkým hercem Richardem Gerem.

Tento film se setkal s mimořádným diváckým ohlasem. Chaun vydal dva díly kontroverzní knihy Deník aneb Smrt režiséra, osobních zápisků z počátku 90. let, popisujících nezvykle otevřeně jeho životní i duchovní usilování. Také vydal literární sbírku povídek Večeře u mahárádži. O Vánocích 2001 se představil televizním divákům hodinovým hraným filmem Červená karta, kde na pozadí kriminální zápletky řeší dilema moderní doby: stačí ke štěstí hmotný úspěch nebo musíme přidat otevřené srdce a soucit s ostatními?

Igor Chaun natočil více než čtyřicet různých hraných a dokumentárních filmů. Pravidelně se věnuje také reklamní tvorbě, režíroval TV spoty pro Pepsi, Generalli, Sekt Bohemia, Sazku a další tuzemské i zahraniční klienty.